Tuesday, March 5, 2013

Program Antidadah Peringkat SMKMK

Salam Inspirasi...
Umum mengetahui terhadap bahaya penyalahgunaan dadah terhadap diri individu, keluarga, masyarakat, bangsa mahu pun agama. Justeru, sambutan Hari Antidadah Sedunia pada 19 Februari adalah bertujuan untuk memberikan peringatan kepada segenap lapisan masyarakat terhadap bahaya penyalahgunaan dadah kepada kita semua.
Pihak Pendidikan Pencegahan Dadah SMKMK dengan kerjasama Unit Kaunseling telah bekerjasama untuk menjalankan beberapa aktiviti bagi menghidupkan budaya sihat dan benci kepada dadah dalam kalangan pelajar sekolah. Hebahan dalam perhimpunan harian, mesej anti dadah, pertandingan mencipta puisi antidadah, poster antidadah dan pelbagai lagi program menarik telah disediakan. Hadiah-hadiah disediakan kepada pelajar yang layak dan menang dalm setiap aktiviti yang dijalankan. Justeru pelajar yang berminat boleh berhubung terus dengan Pn. Norezlin dan rujuk kepada poster yang akan diedarkan kepada setiap kelas.
Hari ini, Laman Inspirasi akan berkongsi informasi dan beberapa keping gambar tentang bahaya rokok, dadah, alkohol dan inhalan kepada anda...

Ayuh bebaskan diri kita dan keluarga daripada ancaman DADAH!!! 1 Malaysia Membanteras Dadah!!!

Salam Inspirasi,


No comments:

Post a Comment