Monday, July 9, 2012

LAWATAN KERJAYA KE PELABUHAN TG PELEPAS & PROGRAM CaFOM 2012

Salam Inspirasi...
Tanggal 20 Jun 2012 yang lalu, seramai 30 orang pelajar Tingkatan 5 telah menyertai Lawatan Kerjaya ke Pelabuhan Tanjung Pelepas dan Program Kebitaraan Matematik iaitu Program CaFOM (Care For Mathematics) bertempat di SMK Kompleks Sultan Abu Bakar, Johor Bahru. Program 2 dalam 1 ini bertujuan memberi pendedahan kepada pelajar tentang operasi di pelabuhan serta mengenal pasti prospek kerjaya yang ada di PTP...Kami telah diberikan taklimat ringkas tentang PTP sebelum dibawa melihat situasi sebenar operasi yang berlaku di pelabuhan...sangat menarik dan banyak perkara yang dapat dipelajari.
Selepas lawatan ke PTP, kami bertolak ke SMKKSAB untuk satu program berbentuk bimbingan kepada rakan sebaya bagi matapelajaran Matematik di bawah label kebitaraan..Seperti biasa program dimulakan dengan aktiviti 'ice breaking' bagi memastikan setiap pelajar berkenalan dengan lebih dekat antara satu sama lain. Di kesempatan ini saya berterima kasih kepada semua pelajar terlibat kerana telah memberikan kerjasama yang baik sepanjang sesi 'ice breaking'.
Program diteruskan dengan aktiviti CaFOM. Secara keseluruhannya program ini telah berjalan lancar dan setiap pelajar yang dilantik selaku mentor atau pembimbing dapat menyampaikan dan berkongsi ilmu bersama pelajar-pelajar SMKKSAB.. Tahniah dan syabas buat Pn. Rasidah,Cikgu Che dan barisan guru Matematik SMKMK yang telah bertungkus lumus bagi memastikan program ini dapat dijalankan dengan jayanya. Dengarnya, program ini turut mendapat perhatian daripada sekolah lain yang berminat untuk turut serta pada masa akan datang...
"MK TRULY THE BEST"...Go For Excellence!
TAKLIMAT DARI PIHAK PTP
SEKITAR PTP...
-SEMASA PROGRAM CaFOM....-
-PENGETUA DARIPADA KEDUA-DUA SEKOLAH TURUT HADIR...TERIMA KASIH TUAN-

2 comments:

  1. banyak peluang kerjaya kat PTP khasnya utk warga Johor dan siswa siswi ATMA..

    ReplyDelete